Succesul lui Rex … sau nu?

Succesul lui Rex ... sau nu?Acum cativa ani, prin 2010, aici pe CulmeaProstiei.ro am publicat in premiera un articol putin mai iesit din comun si anume povestea unui maidanez vazuta prin ochii lui. Aceasta povestioara purta titlul “Salut, sunt Rex!” si aborda mai multe aspecte a problemei cainilor vagabonzi, in special din punctul de vedere al faptului ca oricate eforturi se fac, in final toate par a avea un alt scop decat cel de a salva cu adevarat cainii vagabonzi. Drept dovada, s-au facut numeroase campanii de sensibilizare si ajutorare, dar in final cainii tot sunt in strada si tot s-a ajuns la eutanasierea lor.

A fost o idee care ne-a venit dintr-o discutie putin mai aprinsa. La un moment dat s-a pus intrebarea “Dar tu de unde stii cum gandeste un caine?”. Atunci ne-a venit ideea sa scriem un articol despre cum ar vedea realitatea un caine maidanez prin ochii lui, poate o inteleg mai multi si se face mai mult decat vorbe, reclama, cheltuiala din banii statului, etc.

Recent, intr-un ziar cunoscut, am idetificat un articol de tipul “Scrisoarea unui maidanez”, care se presupune ca ar fi sensibilizat pe cei de la Curtea Constitutionala si ar fi salvat maidanezii de la eutanasiere. Acum ramaine de vazut ce se va intampla mai departe … se va gasi cu adevarat vreo solutie pentrun cainii maidanezi sau povestea lui Rex va continua mai departe?

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Interesant: Ziarul, articolele, reclama si cenzura

O sa discutam despre ceva foarte interesant, care ne-a atras atentia intamplator si a confirmat o teorie mai veche si anume, o parte din articolele publicate in unele ziare sunt reclame platite in scop de a promova unele produse, servicii, persoane, etc., doar ca intr-o forma mascata, astfel incat cititorul sa nu sesizeze faptul ca este o reclama ci sa perceapa articolul respectiv despre persoana X ca o realitate (cautati pe Internet termenul de brainwashing).

Ce este un advertorial?

Am facut un mic studiu si am gasit termenul de advertorial.  Ce este un advertorial? Un advertorial este un articol platit de catre un furnizor, care  intr-o forma ascunsa promoveaza un produs, serviciu, persoana, etc. In unele ziare respectabile, aceste advertoriale sau articole-reclama sunt marcate cu simboluri de tip (P) (de la publicitate), dar de obicei sunt publicate fara insemne speciale, astfel incat cititorul sa nu faca diferenta intre o noutate si un astfel de articol-reclama.

Cum suna un advertorial? Un advertorial de obicei  promoveaza persoane sau produse (de obicei necunoscute tie) prin fraze de genul “Cel mai mare X din Romania”, “Cel mai cautat produs Y din Romania”, “Cel mai talentat Z din judetul X”, “Cel mai dorit produs de romani”, etc. Un astfel de articol-reclama este foarte usor de identificat prin faptul ca nu se specifica o autoritate care sa fi declarat un astfel de titlu, adica vizitatorul “crede pe cuvant”.

Aceste articole-reclama “functioneaza” pe un principiu simplu, cititorul gandeste: “Astia-s mari … Nu are cum sa fie”. Realitatea de obicei este alta: “are cum sa fie si este”. Bineinteles ca daca nu ar functiona si cititorii ar sesiza acest tip de reclama mascata, acest tip de advertoriale nu ar exista si unele ziare ar trebui chiar sa prezinte stiri adevarate, adica costuri suplimentare pentru jurnalisti de valoare si resurse. Bineinteles ca exista si alte motive, dar toate se reduc la bani, pentru ca daca stam sa ne gandim, pana la urma si un ziar este o afacere si unul dintre scopurile principale ar trebuie sa fie profitul.

“Testul”

Acum o sa revenim la “confirmarea teoriei”, de unde si a pornit ideea de a scrie un astfel de articol. Pe un ziar de “larg consum”, de cateva ori cand s-a identificat un astfel de “articol-reclama” am incercat sa publicam un comentariu care sa sesizeze acest lucru si sa explice ce idee se dorea a induce vizitatorilor cu articolul respectiv. Am identificat ceva mult mai grav. Nu doar faptul ca articolele erau reclame, dar si faptul ca acele comentarii care sesizau acest fapt erau sterse. Articole de promovare si cenzura intr-un ziar … ce poate fi mai grav?

Urmatoarea intrebare a fost: “Ce este corect si ce nu in articolele ziarului respectiv?”, “Care este proportia de articole reclama si stiri adevarate?”, “Ce citesc eu de fapt?”, etc.

Daca ati mai identificat astfel de cazuri, va rugam sa ne scrieti la comentarii si sa le discutam.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Facebook si … fraierii

Deja pe multe site-uri, dai peste invitatii, care de care mai haioase, care te invita sa te alaturi pe “contul lor” de Facebook. Stai si te gandesti, de ce sa se duca utilizatorii pe Facebook, cand pot sa-ti viziteze site-ul tau? Este o intrebare interesanta, dar probabil la care nu a cautat nimeni un raspuns.

Dar sa trecem si peste aceasta intrebare si sa punem o intrebare “comerciala” in special legata de site-urile “comerciale”, care vand produse, servicii, etc. (adica care au un profit). Intrebare este simpla: “De ce fac reclama gratuita la Facebook?”. Incercati unul din voi sa le propuneti un banner gratuit si cel mai probabil nu va vor permite, dar nu si in cazul Facebook. Si ca sa fie si mai hazliu, de ce fac utilizatori pentru Facebook? De ce nu fac pentru ei? Aici probabil iarasi nimeni nu s-a gandit.

Concluzia cu fraierii este simpla si se explica prin alta intrebare … cine face miliardele de dolari?

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Mimarea orgasmului … pardon, succesului

Dupa cum spune si titlul, nu este vorba despre ceva de natura sexuala, ci despre ceva de natura comerciala, cu toate ca de multe ori, acestea tind sa aiba in comun unele lucruri.

Pentru cei care nu stiu ce inseamna mimarea orgasmului, o sa facem o mica “introducere”. Acest fenomen se intampla atunci, cand femeia ta, in timp ce face dragoste cu tine, putea sa manance si seminte, dar totusi din respect pentru tine (sau din obligatie), iti va arata ca se simte mult mai bine decat in realitate si poate chiar o sa-ti faca cadou si un “orgasm” artificial … adica o sa-l mimeze.

Si totusi, ce au in comun femeile, orgasmul, semintele si comertul? Cu exceptia semintelor, atunci cand treaba nu merge bine, au in comun mimarea sau mai simplu, minciuna (sau daca preferati, preamarirea) legata de anumite rezultate obtinute. O sa vedeti in mai multe locuri, cum se declara “cifre fenomenale” sau rezultate de tipul “primul pe coltul acesta al galaxiei” si in realitate sa fie, daca nu pe invers, atunci nu pe aproape (s-a mai scris un articol similar: autodeclararea).

Aici totusi trebuie sa fim de acord ca este si o treaba “barbateasca”, pentru ca nu sunt rare cazurile, cand barbatii vor sa para “mai mari” decat sunt (cu toate ca se stie demult ca dimensiunea nu este neaparat o problema).

Lucru straniu, este ca daca sa facem o mica concluzie suna mai mult a tema sexuala (femeia, barbatul, orgasmul si dimensiunea) decat comerciala … dar acum, cine stie?

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Motor cu reactie, testare

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie