De pe scena, pe cutia de margarina

Este uimitor ce poate face o criza, in contextul in care depindeai foarte mult de bani (anterior a mai fost scris un articol “Foamea”), dar si la ce te poate duce, daca copii un anumit stil de muzica, fara sa fii original … ajungi sa-ti pui cd-urile cu muzica pe o cutie de margarina.

Si totusi, despre ce este vorba? Exista o promotie la o anumita marca de margarina, care se vinde cu cd-ul unui cantaret, cu muzica pentru oamenii secolului trecut. Nu este neaparat o problema, daca muzica este pentru oamenii secolului trecut, ci mai degraba ca muzica se vinde pe (capacul de la) margarina, probabil cum margarina se pune pe paine (cineva de la marketing si-a incercat “super-inspiratia” probabil, dar din pacate pe “pielea cantaretului”).

Este foarte dificil sa-ti dai seama daca cd-ul este in costul margarinei sau daca acel cd este folosit pe post de panou publicitar, ca si cum “cantaretul” ar recomanda-o, dar indiferent de motiv … sa pui cd-ul cu muzica pe margarina, nu suna chiar bine, cel putin pentru cantaret.

Intr-un mod hazliu, oarecum toate se leaga: o muzica depasita, pe un aliment nociv si depasit, cu o idee prosteasca, vandute la un pret redus.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Cum se face un “hit”?

Din pacate, muzica din zilele noastre a capatat o tenta mai mult orientata spre muzica de consum decat spre muzica de valoare artistica. Bineinteles ca este aberant sa spunem: nu mai exista oameni de valoare in muzica. Oameni de valoare exista, dar din pacate ajungem sa ne “impiedicam” in multe cazuri de non-valori, cu aspect comercial, promovate in baza unor retete bine puse la punct, care s-au dovedit ca functioneaza la un anumit tip de persoane, pentru care este adresat acel tip de muzica.

Cum se face un hit?Ce este un hit? Daca este sa ne luam dupa traducerea directa a cuvantului din limba engleza, ar insemna “lovitura”, adica o melodie care “da lovitura” (in majoritatea cazurilor se refera la succesul financiar).

Care este reteta unui hit pana la urma? Pai se ea o persoana sexy sau un “smecher de cartier, care da ciudat din maini” (de multe ori fara cunostinte muzicale), se scriu cateva versuri despre dragoste sau despre “viata grea”, se face un clip cu tipe sexy, masini luxoase, vile de lux, obiecte lucioase,  se platesc articole prin ziare si aparitii pe la emisiuni, ca sa prezinte “intr-o lumina favorabila” noua vedeta si “hit”-ul corespunzator si se incaseaza banii. Dupa ce se incaseaza suma asteptata, fie se merge la urmatorul ‘hit’ sau se renunta la vedeta, in dependenta de rezultat (nu toate ‘productiile’ reusesc).

Daca va uitati mai atent: nu toate melodiile pe o anumita tematica par la fel?

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie