SPAM-ul, elita si succesul

Pe adresa noastra am primit un mesaj de SPAM care ne invita in “elita” oamenilor de succes. Acum stai si te gandesti: ce fel de elita o fi aceea care face SPAM si incalca legea? Sa fie elita SPAM-erilor? Trebuie sa recunoastem ca unii pot fi hazlii in declaratii. Cateodata ai impresia ca marketing-ul si PR-ul au ajuns in punctul critic cu auto-asumarea si auto-declararea si au inceput sa declare prostii.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Prostia si noi

Zilele trecute era prezentata o statistica pe undeva in care se spunea ca jumatate din populatia Romaniei ar fi semianalfabeta. La o astfel de stire, prima reactie este de tipul “…n-are cum sa fie Domnule!”, “…noi nu…!”, etc.

Este o reactie perfect normala, luand in calcul ca a trebuit sa “muncim” mult ca sa ajungem aici dintr-o tara, care candva era prospera si infloritoare. Stai si te gandesti, ce fel de progres este acela in care regresezi pe zi ce trece? Nu trebuie sa cauti mult ca sa gasesti prosteala si prostie, furturi si hotie, minciuni si smecherie, nesimtire si incultura, etc. Diferenta intre declaratii si realitate este cel putin confuza si face ca orice om lucid sa-si puna intrebari, cel putin retorice, referitor la ce se intampla in jurul lui si de ce se intampla acele lucruri, cand ar trebui sa fie altfel.

Intr-unul dintre articolele precedente scrise pe CulmeaProstiei.ro era mentionata o zicala interesanta “Prostia este un lux, care costa foarte mult”. Este clar de ce ce nu avem bani si suntem saraci … i-am cheltuit pe toti pe prostie.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Cumparare colectiva sau … in grup

Odata cu evolutia societatii noastre (nu o sa concretizam si in ce directie), tot mai multe (si diverse) lucruri au inceput sa se faca in grup.

Inca din timpul omului preistoric exista turma umana, sau mai bine spus, un grup de oameni preistorici. Acest fenomen de asemenea putea fi observat si in socialism: in CAP, colhoz, cooperativa sau intreprindere de stat se muncea in grup.

Acest lucru se pastreaza si in ziua de azi. In grupuri au inceput se se stranga tipii de la scara blocului, in grupuri au inceput sa se stranga companii, in grupuri au inceput sa se faca manifestatii, in grupuri au inceput sa se asocieze infractorii, in grupuri au inceput sa se faca chiar si sex.

Si pentru a pastra “moda grupului”, in grup a inceput sa se cumpere. In Internetul romanesc a aparut (s-a creat, a fost adusa) o noua febra de criza si anume cumparaturile colective – diverse site-uri care vand unui grup de persoane lucruri foarte ieftine. Aceste site-uri au inceput sa apara ca ciupercile de dupa ploaie.

In fiecare saptamana mai apare cate un site de cumparare colectiva, care incearca sa atraga oameni cu probleme financiare si vanatori de chilipiruri. S-au creat multe site-uri de acest gen, incat situatia in care s-a ajuns suna ca intr-o reclama mai veche “mama o face, tata o face … hai s-o facem si noi”.

Criza nu a lovit financiar doar clientii, ci a lovit dur si companiile. Daca este sa ne uitam la cateva site-uri de acest tip, vom remarca usor ca toate, cu exceptia culorilor, arata la fel. Cine a copiat de la cine nu mai stie nimeni, pentru ca probabil toti au copiat din alta parte. Copiatul este o “moda curenta” si toti indiferent de dimensiunea afacerii, o practica. Nu este neaparat ceva nou, copiatul si furtul sunt inradacinate bine in “cultura” noastra de afacere, dar parca in momentele de criza, sub presiunea banilor, lucrurile s-au inrautatit si mai tare si disperarea poate fi observata mai mult ca oricand.

Fiind multe site-uri de cumparare colectiva, concurenta este acerba si toti recurg la toate metodele pentru a iesi cumva in fata celuilalt: reduceri 99%, mesaje SPAM, articole prin bloguri si site-uri, “inspirare” unii de la altii, lovituri sub centura … intr-un cuvant, afaceri pe masura crizei financiare.

… probabil intre timp ce s-a scris acest articol, a mai aparut inca un site de cumparare colectiva … afaceri pe masura vremurilor.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Volumul dat la maxim

Una dintre calitatile umane pe care nu o putem neglija este dorinta unui individ de a se evidentia cu ceva dintre ceilalti si una dintre metodele derajnante, si (probabil) complet ineficienta este ascultarea muzicii cu volumul sonorului dat la maxim, suficient cat sa fie observat, sau mai bine spus auzit, de cat mai multe persoane din jur (adica sa fie in centrul atentiei).

Casa nu-i dezamagim pe toti adeptii metodei, o sa recunoastem ca aceasta metoda functioneaza … sau cel putin functioneaza pe cei de acelasi tip si poti fi recunoscut drept “tipul cu muzica tare”, “tipul bengos din masina”, “tipul jmecher”, “melomanul de la etajul 3″ si alte calificative din aceasta categorie.

Este un fenomen care poate fi observat oriunde: in apartamentul vecin, in casa vecina, la semafor in masina, in parcare in masina (de ce nu?), cu un casetofon pe pe umar si alte improvizatii interesante … important este sa ai “echipamentul” necesar.

Din pacate, aceasta metoda are si un dezavantaj pentru individul care tine neaparat sa se evidentieze astfel si anume il da de gol: este falos si nu-i pasa de cei din jur, adica este un individ ignorant sau mai “popular”: nu da doi bani pe voi, asa ca daca intamplator l-ati calcat pe picior, v-ati impiedicat de masina lui, ati scuipat intr-o directie si intamplator se afla acolo, etc., nu trebuie neaparat sa aveti remuscari de constiinta, pentru ca sentimentul este reciproc. Ignoranta si nepasarea sunt evidente, pentru ca nici nu se pune problema ca individul care “practica” aceasta metoda de evidentiere sa se fi gandit vreo secunda la ceilalti pe care-i deranjeaza din jurul lui.

Daca este sa ne luam dupa principiul corectitudinii, atunci tratament corect si comportament civilizat ar trebui sa primeasca doar cei care merita.

Si acum, in stilul CulmeaProstiei, punem o intrebare retorica: oare sa nu existe si alte metode de a se evidentia pentru indivizii respectivi? Oare asta este tot ce pot (si aici nu ne referim la sonorul dat si mai tare)?

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Sondaj: Criza financiara, concluzii intermediare

Dupa cateva saptamani de la lansarea pe CulmeaProstiei a sondajului “Criza financiara: Parerea ta despre criza financiara“, cele mai multe voturi acordate de catre cititori au fost pentru optiunea “Nu trece degraba“.

Criza financiara este resimtita de catre toti si acest lucru in mod evident se reflecta si in sondaj.

Pe locul trei, ca numar de voturi acordate, se afla optiunea “Nu ma intereseaza“.

Surprinzatoare este totusi a doua optiune ca numar de voturi acordate: “Nu va trece deloc“. Asa sa fie?

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie