Promovare: Greselile ortografice “neintentionate”

Una dintre “metodele de criza” folosite cu succes pentru a promova o anumita publicatie, blog, televiziune, etc. este publicarea sau afisarea “accidentala” a unor texte cu greseli (titluri, articole, mesaje, etc.).

Criza financiara a lovit dur companiile la orice nivel si toti, indiferent de dimensiune, fac fata cu greu acestui fenomen. Daca la nivel declarativ, toti o duc foarte bine, atunci in realitate, lipsa de bani impune pe unii sa recurga la cele mai disperate metode pentru a acapara atentia vizitatorilor/spectatorilor si a crea audienta.

Probabil multi dintre voi ati observat deja aceste “greseli” in titluri sau in articole scrise “incorect” (cateva cuvinte de obicei), care in dependenta de educatia cititorului/spectatorului pot trezi indignare, dispret, nemultumire, etc.

De obicei, este o metoda de promovare eficienta in cazul publicatiilor/televiziunilor mai mari, deoarece in cazul companiilor mici, mai putin intereseaza pe cineva daca au gresit cu ceva. Este eficienta prin faptul ca indiferent daca se genereaza o barfa sau  indignare, mai multi vor afla si vor veni sa vada “ce prostii mai fac aia” si astfel se ajunge la o crestere de audienta.

Atentie la “greseli”, s-ar putea sa nu fie.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Apartament in bloc nou

Cine nu si-ar dori un apartament intr-un bloc nou? Este suficient sa intri pe unul dintre site-urile complexelor rezidentiale si vei gasi acolo cea mai variata gama de apartamente, de la cele mai functionale pana la cele mai luxoase, amplasate in cele mai frumoase locuri si cu cele mai multe facilitati.

Camere spatioase si luminoase, magazine, sali de fitness, gradinite pentru copii, piscine, etc. sunt doar cateva dintre facilitatile pe care le puteti gasi acolo. Pare sa fie totul perfect in a achizitiona un apartamentr intr-un bloc nou … dar nu este chiar asa (sau cel putin nu in toate cazurile).

Proiectarea si designul sunt la cele mai inalte nivele, dar cu implementarea si punerea in practica la noi treaba sta mai prost. Este suficient sa intri pe oricare forum si sa cauti pareri despre aceste blocuri de locuinte, ca sa ti se taie pofta de un astfel de apartament, sau cel putin sa te puna pe ganduri …. pe ce arunc eu banii?

Printre cele mai dese probleme identificate pana acum la care trebuie sa fie atent orice viitor proprietar de apartament intr-un bloc nou sunt:

  • Executare proasta a lucrarilor
  • Materiale de proasta calitate
  • Pereti subtiri, incat sa-ti auzi vecinul
  • Tevi de apa care se pot sparge oricand si va pot transforma mobila preferata in lemne pentru foc
  • Probleme cu gunoiul si canalizatia
  • Costuri mari la intretinere
  • Taxe ascunse (fonduri de rulment, fonduri de reparatii, etc.)
  • Pentru cei care au platit bani inca din etapa de constructie a apartamentului, sa verifice daca li s-a livrat ceea ce au platit in contract.
  • Soareci
  • Gandaci

Este foarte important ca la achizitionarea apartamentului, lucrarile de constructie ale colmplexului rezidential sa fie terminate, deoarece unii dezvoltatori mai practica metoda de a transfera o parte din costurile de dezvoltare iarasi pe proprietar. Daca un complex rezidential nu are lucrarile terminate, este foarte probabil ca in urmatorii ani, noul proprietar sa mai plateasca sub forma de fonduri de reparatie si fonduri de rulment dezvoltarea in continuare a complexului rezidential, chiar si daca a achizitionat in totalitate apartamentul.

O alta problema, care poate fi intampinata in unele cazuri, sunt blocurile noi de locuinte construite pe persoane fizice. Deoarece calitatea constructiilor pe la noi este relativ slaba, cand proprietarul achizitioneaza un apartament de la o persoana fizica, exista riscul ca in cazul in care are anumite probleme cu blocul de locuinte sau apartamentul respectiv sa nu aiba de la cine recupera banii.

O alta problema pe care viitorii proprietari de apartamente in blocuri noi de locuinte o pot avea este ca presedintele asociatiei de locatari a blocului sa nu reprezinte drepturile lor ci pe cele ale dezvoltatorului. Sunt multe cazuri in care presedintele asociatiei de locatari este desemnat de catre dezvoltatorul blocului si poate include la plata intretinerii acele taxe si fonduri neintelese, cote inexplicabile si costuri de intretinere mari. In cazul in care nu puteti avea un raspuns clar din ce costuri este formata plata intretinerii, de obicei este o problema care trebuie studiata.

Un apartament intr-un bloc nou poate fi o alegere foarte buna sau o capcana. Acest lucru depinde de cat de atent ati fost la achizitionarea apartamentului … sau cel putin asa este pe la noi.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Rezultatele, declaratiile, timpul si realitatea

Una dintre cele mai cunoscute metode de marketing (sau daca doriti, puteti sa-i spuneti si lauda), care s-a practicat indiferent de regim (feudalism, sclavagism, comunism, capitalism, etc.) a fost si este prezentarea unui anumit public a unor rezultate obtinute de o anumita intreprindere, firma, stat, voievod, boier, etc.

Oarecum, metoda in sine nu ar avea o anumita problema, dar nu acelas lucru se poate spune si despre “rezultate” si modul in care sunt prezentate.

In continuare o sa discutam putin despre rezultatele incorecte si rezultatele prezentate incorect sau care induc in eroare. Aceste rezultate pot fi impartite in doua categorii principale:

  • minciuni (prezentare rezultate mincinoase, care nu au nici o legatura cu realitatea firmei/institutiei)
  • inducerea in eroare (prezentare unor rezultate, care nu sunt intelese cu adevarat de catre public)

Minciuni – In aceasta categorie de rezultate prezentate unui public se incadreaza valorile total incorecte. Este o practica de obicei utilizata de catre unele firme/institutii mici, cu scopul de a parea mari. Daca este sa ne referim la mediul online, atunci o sa puteti gasi in mai multe locuri, valori (mult) mai mari decat cele reale. Exemple: numarul de utilizatori, numarul de produse, numarul de anunturi, numarul de afisari pagini, etc. Chiar daca pare tentanta, nu este o practica recomandata, deoarece transmite foarte multe despre persoana care gestioneaza afacerea/institutia respectiva, pentru ca o persoana care minte odata pe cineva, te poate minti a doua oara si pe tine.

Inducerea in eroare – Aceasta categorie se refera la prezentarea unor rezultate care ar induce in eroare publicul necunoscator. Este o practica folosita de obicei de firmele/institutiile mari, care publica diverse comunicate de presa, cu scopul de a imbunatati imaginea firmei/institutiei.

Sa luam un exemplu simplu de declaratie: “Corporatia X a avut anul trecut un venit de 400 milioane de dolari”. Este adevarat ca cifra 400 milioane de dolari este destul de impunatoare, dar cea mai importanta cifra nu este venitul, ci este profitul si anume, cat a castigat Corporatia X. Poate avea un venit de 400 milioane, dar sa aiba pofit zero si atunci aceasta cifra nu are acea valoare”de succes” pe care Corporatia X doreste s-o prezinte. Si aceasta tehnica la randul ei poate avea probleme de tipul “Pe cine intereseaza cati bani au facut aia?”.

Se pot intalni si ambele cazuri impreuna, “posibilitatile” sunt numeroase.

Dupa cum se observa, unele lucruri se schimba, dar altele raman la fel.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Sondaj: Criza financiara, primele concluzii

Avem cateva zile de la lansarea sondajului Criza financiara si deja avem primele opinii exprimate. Inca nu sunt multe, dar se pare ca un lucru se contureaza: inca nu avem nici un vot pentru optiunea “Gata, a trecut!“.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Sondaj: Criza financiara

Dupa cum probabil multi dintre voi ati simtit pe propria piele, suntem in plina criza financiara. Peste tot s-a trambitat cat s-a putut despre acest fenomen, experti si-au dat cu parerea si au propus solutii, jurnalisti si-au exprimat puncte de vedere si au scris articole, oameni simpli au discutat subiectul la o bere, dar pana la urma foarte putini au inteles clar ce va fi mai departe si ce inseamna cu adevarat o criza financiara.

Pana la urma, am considerat ca acest fenomen economic trebuie sa intre si el in “istoria” site-ului cel mai specializat pe acest tip de fenomene si anume domeniul prostiei. Nu stim inca clar cauzele crizei, dar consideram ca tine de domeniul nostru, pentru ca daca nu era ceva prostie sa ajungem in aceasta situatie, eram mai inteligenti si nu ne aflam aici.

Indiferent de cauzele si motivele care au generat aceasta criza financiara, ea exista si noi traim cu ea. Ce a fost a trecut, ce este se intampla deja, dar ce va fi in viitor, este mai greu de presupus. De aceea am lansat un mic sondaj, pe care-l puteti gasi in partea dreapta a paginii, care se numeste Parerea ta despre criza financiara, unde fiecare poate sa-si exprime parerea lui personala referitor la ce crede el ca va fi in continuare.

In sondaj sunt incluse 6 optiuni, care ar trebui sa cuprinda majoritatea raspunsurilor voastre:

  • Nu va trece deloc
  • Gata, a trecut!
  • Este pe sfarsite
  • Nu trece degraba
  • Nu stiu
  • Nu ma intereseaza

Asteptam cu drag parerea voastra, despre ce credeti ca va fi cu criza financiara si cum vor evolua lucrurile mai departe.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie