Rezultatele, declaratiile, timpul si realitatea

Prostie in reclame, Prostii comerciale Trimite prin YM

Una dintre cele mai cunoscute metode de marketing (sau daca doriti, puteti sa-i spuneti si lauda), care s-a practicat indiferent de regim (feudalism, sclavagism, comunism, capitalism, etc.) a fost si este prezentarea unui anumit public a unor rezultate obtinute de o anumita intreprindere, firma, stat, voievod, boier, etc.

Oarecum, metoda in sine nu ar avea o anumita problema, dar nu acelas lucru se poate spune si despre “rezultate” si modul in care sunt prezentate.

In continuare o sa discutam putin despre rezultatele incorecte si rezultatele prezentate incorect sau care induc in eroare. Aceste rezultate pot fi impartite in doua categorii principale:

  • minciuni (prezentare rezultate mincinoase, care nu au nici o legatura cu realitatea firmei/institutiei)
  • inducerea in eroare (prezentare unor rezultate, care nu sunt intelese cu adevarat de catre public)

Minciuni – In aceasta categorie de rezultate prezentate unui public se incadreaza valorile total incorecte. Este o practica de obicei utilizata de catre unele firme/institutii mici, cu scopul de a parea mari. Daca este sa ne referim la mediul online, atunci o sa puteti gasi in mai multe locuri, valori (mult) mai mari decat cele reale. Exemple: numarul de utilizatori, numarul de produse, numarul de anunturi, numarul de afisari pagini, etc. Chiar daca pare tentanta, nu este o practica recomandata, deoarece transmite foarte multe despre persoana care gestioneaza afacerea/institutia respectiva, pentru ca o persoana care minte odata pe cineva, te poate minti a doua oara si pe tine.

Inducerea in eroare – Aceasta categorie se refera la prezentarea unor rezultate care ar induce in eroare publicul necunoscator. Este o practica folosita de obicei de firmele/institutiile mari, care publica diverse comunicate de presa, cu scopul de a imbunatati imaginea firmei/institutiei.

Sa luam un exemplu simplu de declaratie: “Corporatia X a avut anul trecut un venit de 400 milioane de dolari”. Este adevarat ca cifra 400 milioane de dolari este destul de impunatoare, dar cea mai importanta cifra nu este venitul, ci este profitul si anume, cat a castigat Corporatia X. Poate avea un venit de 400 milioane, dar sa aiba pofit zero si atunci aceasta cifra nu are acea valoare”de succes” pe care Corporatia X doreste s-o prezinte. Si aceasta tehnica la randul ei poate avea probleme de tipul “Pe cine intereseaza cati bani au facut aia?”.

Se pot intalni si ambele cazuri impreuna, “posibilitatile” sunt numeroase.

Dupa cum se observa, unele lucruri se schimba, dar altele raman la fel.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie
  • minciuni (prezentare rezultate mincinoase, care nu au nici o legatura cu realitatea firmei/institutiei)
  • inducerea in eroare (prezentare unor rezultate, care nu sunt intelese cu adevarat de catre public)
  • Minciuni - In aceasta categorie de rezultate prezentate unui public se incadreaza valorile total incorecte. Este o practica de obicei utilizata de catre unele firme/institutii mici, cu scopul de a parea mari. Daca este sa ne referim la mediul online, atunci o sa puteti gasi in mai multe locuri, valori (mult) mai mari decat cele reale. Exemple: numarul de utilizatori, numarul de produse, numarul de anunturi, numarul de afisari pagini, etc. Chiar daca pare tentanta, nu este o practica recomandata, deoarece transmite foarte multe despre persoana care gestioneaza afacerea/institutia respectiva, pentru ca o persoana care minte odata pe cineva, te poate minti a doua oara si pe tine. Inducerea in eroare - Aceasta categorie se refera la prezentarea unor rezultate care ar induce in eroare publicul necunoscator. Este o practica folosita de obicei de firmele/institutiile mari, care publica diverse comunicate de presa, cu scopul de a imbunatati imaginea firmei/institutiei. Sa luam un exemplu simplu de declaratie: "Corporatia X a avut anul trecut un venit de 400 milioane de dolari". Este adevarat ca cifra 400 milioane de dolari este destul de impunatoare, dar cea mai importanta cifra nu este venitul, ci este profitul si anume, cat a castigat Corporatia X. Poate avea un venit de 400 milioane, dar sa aiba pofit zero si atunci aceasta cifra nu are acea valoare"de succes" pe care Corporatia X doreste s-o prezinte. Si aceasta tehnica la randul ei poate avea probleme de tipul "Pe cine intereseaza cati bani au facut aia?". Se pot intalni si ambele cazuri impreuna, "posibilitatile" sunt numeroase. Dupa cum se observa, unele lucruri se schimba, dar altele raman la fel.">

    Mai citiţi despre prostie...

    • Cele mai mari tiruri
      Din filmuletul de mai jos se vede ca americanii au nevoie sa transporte multa marfa pe distante mari. Este foarte greu sa-ti inchipui ca poate un camion poate avea atasate atatea remori. In filmuletul urmator
    • Numarul 1
      Ne-am decis! Toata lumea se autodeclara numarul 1 in ceva, ne autodeclaram si noi, suntem Numarul 1 in prostie … din univers ;) ! Dar nu asa … specialisti tata … din aia, care
    • Apartament in bloc nou
      Cine nu si-ar dori un apartament intr-un bloc nou? Este suficient sa intri pe unul dintre site-urile complexelor rezidentiale si vei gasi acolo cea mai variata gama de apartamente, de la cele mai functionale pana
    • Nebunia de viteză
      Un lucru foarte tare este să te plimbi cu un motor la viteze foarte mari … până în momentul în care te ucizi sau ucizi pe cineva drag cuiva. Statistic fiecare în viaţa lui poate
    • Politica internaţională
      Preşedintele Bush si secretarul de stat Colin Powell stăteau într-un bar. Un tip intră si îl întreabă pe barman: - Nu-s ăia presedintele Bush si Colin Powell acolo la masă? - Da, ei sînt, răspunde barmanul. Asa

    Scrie o părere

    Dacă consideri că ai ceva interesant de spus referitor la tema acestui articol, care să fie util şi pentru ceilalţi, lasă o părere. Atenţie, nu se permit comentarii de tip SPAM, comentarii cu limbaj necorespunzător, comentarii în afara temei articolului sau înjurii la adresa altor persoane.