Prostia pe Google

Prostie, Prostie intelectuală Trimite prin YM

Îmi aduc aminte acum vreo 7 ani când cineva mi-a spus de Google. Pe atunci lucram consultant software la o companie mare de IT din România. Am încercat câteva căutări şi găseam aproape exact ce căutam. Recunosc că am fost foarte încântat, informaţii precise şi la subiect. Google pe atunci era pentru fondatorii lui o joacă, vroiau să creeze ceva util şi interesant. Erau mai mulţi care au pornit odată cu ei, nu au fost primii, dar cumva ei au reuşit să se apropie mai mult de inimile noastre în timpurile alea. Dar ca orice lucru bun, are şi o continuare nu chiar bună, Google a devenit o corporaţie şi orice corporaţie are nevoie să se orienteze spre partea financiară. Google nu este cunoscut doar prin rezultatele lui, dar şi prin miliardele de dolari pe care le produce.

Şi anume, din motorul de căutare care prezenta rezultate din punct de vedere calitativ, a început să prezinte rezultate din punct de vedere cantitativ. Mai pe scurt, a început să devină un motor de căutare al firmelor mari şi al corporaţiilor, decât al tuturor, un motor al firmelor care pot crea site-uri mari, bine promovate şi au resurse nelimitate.

Ar putea exista şi diverse acorduri cu unele firme mai mari pentru poziţionarea în lista cu rezultate, dar nu am destule informaţii pentru a susţine acest lucru şi Google neagă că ar exista aşa ceva, deci o să mergem pe ideea că nu există.

Un lucru pe care îl facem fără să ne dăm seama este crearea unui monopol în domeniul motoarelor de căutare şi s-ar putea să ne coste în viitor lucrul ăsta. Orice principiu economic sănătos spune că monopolul nu este bun pentru client, deci să nu ne săpăm singuri groapa.

Încă un aspect al rezultatelor la motoarele de căutare şi acum o să mă refer la toate motoarele de căutare, este că sunt “ne-inteligente” şi pot fi “influenţate”, adică ceea ce găseşti nu înseamnă că este ceea ce vrei, dar e ceea ce din punct de vedere al unei formule arată mai bine pentru acel motor de căutare. Fiind vorba de o formulă, deci poate fi influenţată.

O să închei acest articol mai mult cu o întrebare: De unde ştii că ceea ce ai găsit este ceea ce ai căutat şi nu este doar o banală influenţare a motorului de căutare?

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Mai citiţi despre prostie...

  • Sugestii pe Google
    Să nu înţelegeţi greşit acest articol, nu este vorba despre deja cunoscutul motor de căutare Google, ci doar despre o situaţie peste care am dat întâmplător şi care mi s-a părut amuzantă. Zilele trecute făceam o
  • Minciunosi “cinstiti”
    De o vreme urmaresc un “pseudo-autor” pe Internet, care din punct de vedere “omenie”, are cel putin un comportament incorect. Trebuie sa recunosc, cu parere de rau, ca aceasta “schema” se foloseste in online si
  • Dispozitivele de verificat abonamente
    Probabil toată lumea deja le-a remarcat, sunt de culoare portocalie, au un ecran albastru cu ceva text pe el şi le poţi găsi în autobusele RATB. Nu cred că multă lume înţelege ce fac aceste
  • Pedeapsa cu moartea
    Pedeapsa cu moartea, este pedeapsa suprema si provoaca cele mai controversate tipuri de discutii. Merita sa fie pedepsita cu moartea o persoana pentru ca a ucis o alta persoana sau a savarsit o fapta foarte grava?
  • Furtul
    Furtul a ajuns cea mai la moda afacere pe Internet in ultima vreme. Reteta este simpla, se ia o bucata “ciumpalac”, se instaleaza langa un soft gratuit de gestiune continut cum este WordPress. Se “bate

despre “Prostia pe Google”

CulmeaProstiei.ro nu răspunde de comentariile publicate la articole. Responsabilitatea pentru fiecare comentariu publicat aparţine autorului comentariului, acord exprimat implicit la publicarea fiecărui mesaj.

  1. 3
    cristiana

    Vreau sa fac o mica precizare. Este intru totul adevarat ceea ce a-ti constatat. Totul a inceput aproximativ din anii 2000 cind a inceput sa se dezvolte asa zisa economie digitala, marketing digital, e-commerce. Exista specialisti in domeniul IT care stiu ca aceste motoare pot fi influentate prin asa numita “Optimizare a site-urilor”. Aceasta este o procedura prin care in motoarele de cautare se pot afla cerintele de cautare pentru anumite cuvinte sau expresii, considerate cuvinte cheie, astfel posesorii site-urilor plaseaza texte originale ce contin aceste expresii care, desigur, au legaura cu activitatea sau produsele lor, iar motoarele le indexeaza si le plaseaza in top. Desigur exista si alte metode de optimizare.
    Aceasta a devenit in ultimul timp o tehnica eficienta de marketing, utilizata deja la scara larga, pentru a promova imaginea si produsele /serviciile unei companii.

  2. 2
    ady

    bravo bravo

  3. 1
    ady

    aici aveti dreptate brevo

Scrie o părere

Dacă consideri că ai ceva interesant de spus referitor la tema acestui articol, care să fie util şi pentru ceilalţi, lasă o părere. Atenţie, nu se permit comentarii de tip SPAM, comentarii cu limbaj necorespunzător, comentarii în afara temei articolului sau înjurii la adresa altor persoane.