Aberatie facebuceana…

Metodele prin care multi isi fac reclama si audienta pe Facebook sunt cateodata cel putin ridicole. O sa luam un text care este folosit pentru a obtine vizibilitate prin Like-urile care se dau.

Fetele noastre au ajuns in finala. LIKE daca si tu crezi ca vor lua AURUL!

Apar cateva intrebari interesante:

  • De ce sa dau LIKE?
  • Conteaza ce cred eu sau performanta fetelor?
  • Like pentru ca-mi place sau pentru ca sunt un “credincios” ( trebuia un buton Beleive ) ?

… concluziile vin de la sine.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Strategie de comunicare…

Datorita faptului ca lumea este din ce in ce mai plina de minciuni si prostie, pe CulmeaProstiei.ro o sa incepem sa explicam o serie de cuvinte contemportane “mari”, care ascund in spatele lor “mizerii” de prostit si indobitocit oameni.

Enunt: “Vom schimba strategia de comunicare

Traducere: “Fraierii nu mai pun botu’ la minciunile actuale, trebuie sa inventam altele noi.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Gurul negocierii … si Romania

Astazi am primit la redactie un SPAM cu o “stire socanta”, cu un titlu “impunator” de tipul “Gurul negocierii vine in Romania” … tocmai din America. Stai si te gandesti … oare nu de acolo a venit criza financiara? Oare ce poate sa ne invete? Cum sa mai facem inca o criza financiara?

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Parfum cu feromoni

Pentru categoria barbatilor ratati/femeilor disperate, vesnic obsedati/obsedate dupa sex/bani si care niciodata nu au reusit sa cucereasca femeia/barbatul pe care si-au dorit-o/si l-au dorit, s-a inventat parfumul cu feromoni.

Pentru cei care nu cunosc denumirea parfum cu feromoni, va scriem direct “promisiunile” comerciantilor:

Atractie sexuala garantata.
Daca iti doresti:

  • sa fii mai des abordat(a) de femei (barbati)
  • sa fii mai atragator(atragatoare) sexual
  • sa ai mai multe aventuri sexuale
  • sa-ti maresti increderea in tine
  • sa-i domini pe cei (cele) de acelasi sex

Intre timp ceilalti oameni au ramas la “varianta clasica” si cu bani putini, probabil cat pentru o cafea, au parte de dragostea adevarata.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie

Interesant: Ziarul, articolele, reclama si cenzura

O sa discutam despre ceva foarte interesant, care ne-a atras atentia intamplator si a confirmat o teorie mai veche si anume, o parte din articolele publicate in unele ziare sunt reclame platite in scop de a promova unele produse, servicii, persoane, etc., doar ca intr-o forma mascata, astfel incat cititorul sa nu sesizeze faptul ca este o reclama ci sa perceapa articolul respectiv despre persoana X ca o realitate (cautati pe Internet termenul de brainwashing).

Ce este un advertorial?

Am facut un mic studiu si am gasit termenul de advertorial.  Ce este un advertorial? Un advertorial este un articol platit de catre un furnizor, care  intr-o forma ascunsa promoveaza un produs, serviciu, persoana, etc. In unele ziare respectabile, aceste advertoriale sau articole-reclama sunt marcate cu simboluri de tip (P) (de la publicitate), dar de obicei sunt publicate fara insemne speciale, astfel incat cititorul sa nu faca diferenta intre o noutate si un astfel de articol-reclama.

Cum suna un advertorial? Un advertorial de obicei  promoveaza persoane sau produse (de obicei necunoscute tie) prin fraze de genul “Cel mai mare X din Romania”, “Cel mai cautat produs Y din Romania”, “Cel mai talentat Z din judetul X”, “Cel mai dorit produs de romani”, etc. Un astfel de articol-reclama este foarte usor de identificat prin faptul ca nu se specifica o autoritate care sa fi declarat un astfel de titlu, adica vizitatorul “crede pe cuvant”.

Aceste articole-reclama “functioneaza” pe un principiu simplu, cititorul gandeste: “Astia-s mari … Nu are cum sa fie”. Realitatea de obicei este alta: “are cum sa fie si este”. Bineinteles ca daca nu ar functiona si cititorii ar sesiza acest tip de reclama mascata, acest tip de advertoriale nu ar exista si unele ziare ar trebui chiar sa prezinte stiri adevarate, adica costuri suplimentare pentru jurnalisti de valoare si resurse. Bineinteles ca exista si alte motive, dar toate se reduc la bani, pentru ca daca stam sa ne gandim, pana la urma si un ziar este o afacere si unul dintre scopurile principale ar trebuie sa fie profitul.

“Testul”

Acum o sa revenim la “confirmarea teoriei”, de unde si a pornit ideea de a scrie un astfel de articol. Pe un ziar de “larg consum”, de cateva ori cand s-a identificat un astfel de “articol-reclama” am incercat sa publicam un comentariu care sa sesizeze acest lucru si sa explice ce idee se dorea a induce vizitatorilor cu articolul respectiv. Am identificat ceva mult mai grav. Nu doar faptul ca articolele erau reclame, dar si faptul ca acele comentarii care sesizau acest fapt erau sterse. Articole de promovare si cenzura intr-un ziar … ce poate fi mai grav?

Urmatoarea intrebare a fost: “Ce este corect si ce nu in articolele ziarului respectiv?”, “Care este proportia de articole reclama si stiri adevarate?”, “Ce citesc eu de fapt?”, etc.

Daca ati mai identificat astfel de cazuri, va rugam sa ne scrieti la comentarii si sa le discutam.

Voteaza -1 in top prostieVoteaza +1 in top prostie